dinsdag 4 februari 2014

Op bezoek in een huis met veel kamertjes

Welkom in mijn huisje,
een huisje met een dak 
en heel veel kleine kamertjes
kijk rond op je gemak!

We werken reeds een goede week rond het thema 'mijn huis'. 
Er werd vooral heel veel (nieuwe) woordenschat aangebracht. De kinderen leerden verbanden en relaties leggen tussen de verschillende gebruiksvoorwerpen en meubelen.
Er wordt gezegd.... dat kinderen op die manier leren: 

ik hoor en ik vergeet
ik zie en ik onthoud
ik doe en ik begrijp.

Dus trokken we dinsdagnamiddag naar een echt 'huis'.
We gingen op ontdekking in alle kamers en mochten allerlei dingen uitproberen en testen, het bed, de douche, het bad, de garagepoort, we verstopten ons in de bakken voor de was bij de wasmachine, we testten de mixer en de oven uit en smulden daarna van een lekker cakeje...we mochten de trampoline en de schommel uittesten .... De kleuters kwamen tot de bevinding dat ze best wel in dit huis wilden wonen :-)
De foto's vertellen meer. :-)
Groetjes!






















































1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, juf Nele toch niet te doen. en op de vraag hoe Suzanne dan wel naar juf's echt huis geweest was ..... met een echte auto! Suzanne staat dus reeds stevig in de echte wereld. oma mady

    BeantwoordenVerwijderen